زرسان‌گلوبال - مشاور تخصصی خرید ملک در بهترین شهر‌های ترکیه

زرسان‌گلوبال - مشاور تخصصی خرید ملک در بهترین شهر‌های ترکیه

محله های ایرانی نشین استانبول

حتماً شما هم شنیده‌اید که از قدیم و ندیم گفته‌اند کبوتر با کبوتر، باز با باز. این ضرب‌المثل برای سفر و اقامت در کشورهای بیگانه کاملاً مصداق دارد. تجربه ثابت کرده گردشگران در سفر به دنبال هموطن‌های خود می‌گردند. به همین دلیل در ادامه با هم به فهرستی از بهترین محله های ایرانی نشین استانبول اشاره می‌کنیم. خدا را چه دیده‌اید. چه‌بسا پس از بازدید از یکی از این محله‌ها، حال‌و‌هوای آن به دل شما نشست و در یکی از آن‌ها رحل اقامت گزیدید.

محله های ایرانی نشین استانبول

حتماً شما هم شنیده‌اید که از قدیم و ندیم گفته‌اند کبوتر با کبوتر، باز با باز. این ضرب‌المثل برای سفر و اقامت در کشورهای بیگانه کاملاً مصداق دارد. تجربه ثابت کرده گردشگران در سفر به دنبال هموطن‌های خود می‌گردند. به همین دلیل در ادامه با هم به فهرستی از بهترین محله های ایرانی نشین استانبول اشاره می‌کنیم. خدا را چه دیده‌اید. چه‌بسا پس از بازدید از یکی از این محله‌ها، حال‌و‌هوای آن به دل شما نشست و در یکی از آن‌ها رحل اقامت گزیدید.

محله فاتح استانبول

محله فاتح در مرکز استانبول قرار دارد و از چندین محله تشکیل شده است. این محله روز‌به‌روز محبوبیت بیشتری در میان ایرانی‌ها پیدا می‌کند؛ چرا که به لحاظ قیمت مسکن، محله‌ای خوش‌قیمت در میان محله های استانبول به‌ حساب می‌آید. محله فاتح، محله‌ای شلوغ و پررفت‌وآمد است. در گوشه‌و‌کنار این محله آثار باستانی به چشم می‌خورد. بازار مصری‌ها، موزه زباله‌ها، موزه باستان شناسی استانبول و کاخ توپکاپی از معروف‌ترین دیدنی‌ های محله فاتح استانبول شناخته می‌شوند.

محله فاتح تا سال ۱۴۳۵ میلادی در تسلط یونانی‌ها بود تا اینکه در آن زمان، سلطان محمت، یونانی‌ها را از محله بیرون کرد تا ترک‌های استانبول در محله فاتح سکنی گزینند. به همین دلیل محله فاتح در فهرست آثار یونسکو ثبت شده و بافت این محله از دوران قدیم تاکنون دستخوش تغییرات چندانی نشده است.

پیام بگذارید

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)