زرسان‌گلوبال - مشاور تخصصی خرید ملک در بهترین شهر‌های ترکیه

زرسان‌گلوبال - مشاور تخصصی خرید ملک در بهترین شهر‌های ترکیه

آیا ترکیه نقش قطر را در میانجی‌گری میان حماس و اسرائیل برعهده می‌گیرد؟

همزمان با گمانه‌زنی‌ها در باره انتقال دفتر حماس از قطر و بازنگری این کشور در نقش میانجی‌ در بحران غزه، اسماعیل هنیه به دیدار رجب طیب اردوغان در ترکیه رفته است.

اسماعیل هنیه، رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روز شنبه در استانبول با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که از حامیان سرسخت حماس به شمار می‌رود، دیدار کرد.

به گزارش فرانسه، رجب طیب اردوغان در این دیدار تلاش خواهد کرد تا نقش میانجی‌گری خود را میان اسرائیل و جنبش فلسطینی برای پایان دادن به درگیری‌های خونین در غزه اعمال کند.

این در حالیست که برخی رسانه‌های آمریکایی پیش‌تر از تلاش رهبران حماس برای یافتن میزبانی جدید پس از قطر برای دفتر سیاسی این جنبش فلسطینی هستند که ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نام آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

این اولین دیدار رسمی بین این دو رهبر یاد شده از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون است که بنا به گزارش فرانس‌پرس ساعت ۱۴ به وقت محلی در کاخ دلمه‌باغچه برگزار شده است.

آقای اردوغان روز جمعه انجام این مقالات را مورد تایید قرار داده اما در خصوص موضوع گفتگوهایش با اسماعیل هنیه در این دیدار بسیار محتاطانه سخن گفت.

این در حالیست که حماس در بیانیه‌ای که جمعه شب پس از ورود اسماعیل هنیه به ترکیه منتشر شد، اعلام کرد که جنگ غزه در دستور کار مذاکرات دو طرف قرار دارد.

پیام بگذارید

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)