زرسان‌گلوبال - مشاور تخصصی خرید ملک در بهترین شهر‌های ترکیه

زرسان‌گلوبال - مشاور تخصصی خرید ملک در بهترین شهر‌های ترکیه

خوش اقبالی پوشاک ترک بین مصرف کنندگان پوشاک وارداتی به ایران!

بازار پوشاک ایران در اختیار بسیاری از کشور ها از جمله ترکیه، بنگلادش ،پاکستان و چین است
قاچاق مهم‌ترین مشکل تولید کننده‌های پوشاک است. این بازار به قدری درگیر قاچاق است که وضعیت کسب‌وکارها را در این صنعت با مشکل مواجه کرده است. پوشاک ترک از اقبال خوبی بین مصرف کنندگان برخوردار است.

پیش از این مجید افتخاری، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه پوشاک ایران گفته بود اخیرا علاوه بر ترکیه، پاکستان، و بنگلادش، درهای چین هم باز شده و کالاهای استوک و تاناکورا به‌صورت کیلویی و با قیمت خیلی پایین از این کشور وارد ایران می‌شود.

در مورد ارزش کل کالاهای قاچاق اختلاف نظر وجود دارد، تولیدکنندگان پوشاک معتقدند در حال حاضر ۳.۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح عرضه وجود دارد، اما ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز معتقد است ارزش کالاهای قاچاق به ۱.۵میلیارد دلار می‌رسد.

البته فعالان صنعت پوشاک معتقد هستند که میزان قاچاق بیشتر از آماری است که ستاد مبارزه با قاچاق اعلام می‌کند؛ به گفته آنها می‌توان برآورد کرد که قاچاق پوشاک در کشور از مرز ۳ میلیارد دلار عبور کرده باشد. حتی اعدادی در اندازه‌های ۵ میلیارد دلار نیز در مورد حجم قاچاق پوشاک در ایران اعلام می‌شود.

در این رابطه مجید نامی عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک پیش از این گفته بود: طبق آماری که خود وزارت صمت ارائه داده کل بازار پوشاک نزدیک به ۹ میلیارد دلار است که ۵.۵ میلیارد دلار تولید داخل و ۳.۵ میلیارد دلار به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می‌شود.

پیام بگذارید

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)